IKT-tár

 IKT tár
/Kollégáknak és diákjaimnak/
 
I. IKT-s fogalmak röviden - itt
  II. Technika ördöge /gépünk védelme/ - itt
III. Általános programok gépünkre - itt
IV. Technológiák, web 2.0 alkalmazások - itt
  V. Melléklet - itt
 


Digitális témahét
2016. április 4-8.


Programjainkról:

Digitális témahetünk során az internet biztonságos használatát (és a netikettet) dolgoztuk fel.

  • 1. Akikkel még bejutottunk a terembe, velük hasznos oldalakat böngésztünk és beszélgettünk erről a témáról.
Többieknek is ajánlottak ezek a linkek:
kicsiknek:
  • 2. Lájkvadász társasjáték
Pont jókor érkezett, mert informatika termünket szerelték (új gépeket állítottak és üzemeltek be), s így is hasznosan teltek óráink gép nélkül.
A játék vicces, könnyed formában mutatta be, hogy mit ne tegyünk az interneten, és mi az, amire figyelnünk kell; például a személyes adataink megosztását illetően. Nagyszerű szórakozás és közösségi tevékenység volt osztályfőnöki és informatika órákon, s közben tanulóink nagyon sok ismeretet szereztek (játékos formában) belőle.
Iskolánkban a kapott 6 db-ot ezután szívesen használjuk csoportjainkkal (főleg felsőseinknek, de a negyedikeseknek is ajánlva).
Pár fotó játék közben: 
 Még pár kép itt
   

Kódolás Órája
Programjaink a héten:
válogató feladatok informatikán, majd a döntő.
Győztesek: Matyi, Sára, Zsófi.
Gratulálunk!
Fotók itt

Code Week EU – 2015. október 10–18.
Code Week Hungary – Kódolj a jövődre!
Az EU tagállamokban harmadik alkalommal rendezték meg az európai kódolási hetet, amely színes programokkal várt mindenkit. Európa-szerte több millióan vettek részt azokon a rendezvényeken, melyeken minél többen ismerkedhettek meg a programozással.
(Mi is csatlakoztunk. A sajátunk: Programozzunk játékosan! - 2015. október 13–15. 8 órán, 2 szakköri foglalkozáson ismerkedtünk és gyakoroltunk különböző alkalmazásokkal. – Ezeket használtuk: LightBot, Code, Pencil Code, Scratch, ill. egy kicsi rajzolós feladattal – QuiverVision – AR techn. Résztvevők az 5. osztályosok, szakkörösök és az 1. b-sek, összesen 108 fő.)
Kezdjük a programozást olyan alkalmazásokkal, amelyeken keresztül megértjük és gyakorlatot szerezhetünk abban, hogy a program lépésekből épül fel! Vezéreljünk LightBotot! Erre sok jó helyet találunk az interneten. Van keresőben használható és mobil eszközre applikációként letölthető, könnyebb és olyan, ami tanárként is kihívás, és van, amelyiknél magad hozhatsz létre pályákat.
Kezdő lépésekhez a linkek (tavalyihoz hasonlóan, de vannak változások):
 A code.org gyűjtőoldalon több olyan feladatot találunk, amelyek játékosan vezetnek be a programozásba. A tartalmak elérhetők magyar nyelven. Vannak itt feladatot kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
„Hozzatok létre vizuális alkotásokat, alkossatok dallamot, meséljetek történeteket! Vagy találjatok ki egy programot, ami meg fogja változtatni a világot! Merjetek nagyot álmodni, és programozzatok!” Ez az üzenete a Pencil Code gyűjtőoldalnak (ami nagyon jó, de sajnos nem magyar). Itt igazán kreatív feladatok közül választhatsz:
A feladatmegoldáson túl most már szabadon fejlesztenétek?
Alkothattok játékvilágot a Koduban és a Scratch Jr. alkalmazással, a profibbak pedig a Scratch vagy a Snap szoftverekkel dolgozhatnak:
A Processing már egy következő lépcsőfok a szöveg-alapú programozáshoz:
Lehet fejleszteni mobil applikációt, készíteni játékot, videót, hasznos alkalmazást. Ez a két megoldás erre kiváló (okostelefonra, tabletre):
 A következő oldalakon már a hagyományos programozásos nyelveket lehet kipróbálni. (Követhetitek a Code Monster utasításait, játszhattok a CodeCombat fantáziavilágában vagy követhetitek a Touch Developer utasításait egy izgalmas játékfejlesztésben):
 Többi fotó itt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése