IKT tár
/Kollégáknak és diákjaimnak/
I. IKT-s fogalmak röviden - itt
II. Technika ördöge /gépünk védelme/ - itt
III. Általános programok gépünkre - itt
IV. Technológiák, web 2.0 alkalmazások - itt
V. Melléklet - itt
Digitális témahét
2016. április 4-8.
Programjainkról:
Még pár kép itt
Kódolás Órája
Programjaink a héten:
/Kollégáknak és diákjaimnak/
I. IKT-s fogalmak röviden - itt
II. Technika ördöge /gépünk védelme/ - itt
III. Általános programok gépünkre - itt
IV. Technológiák, web 2.0 alkalmazások - itt
V. Melléklet - itt
Digitális témahét
2016. április 4-8.
Programjainkról:
Digitális témahetünk során az internet biztonságos használatát (és a
netikettet) dolgoztuk fel.
- 1. Akikkel még bejutottunk a terembe, velük hasznos oldalakat böngésztünk és beszélgettünk erről a témáról.
Többieknek is ajánlottak ezek a linkek:
kicsiknek:
- 2. Lájkvadász társasjáték
Pont
jókor érkezett, mert informatika termünket szerelték (új gépeket
állítottak és üzemeltek be), s így is hasznosan teltek óráink gép
nélkül.
A játék vicces, könnyed formában mutatta be, hogy mit ne
tegyünk az interneten, és mi az, amire figyelnünk kell; például a
személyes adataink megosztását illetően. Nagyszerű szórakozás és
közösségi tevékenység volt osztályfőnöki és informatika órákon, s közben
tanulóink nagyon sok ismeretet szereztek (játékos formában) belőle.
Iskolánkban
a kapott 6 db-ot ezután szívesen használjuk csoportjainkkal (főleg
felsőseinknek, de a negyedikeseknek is ajánlva).
Pár fotó játék közben: Még pár kép itt
Kódolás Órája
Programjaink a héten:
Gratulálunk!
Fotók itt
Code Week EU – 2015. október 10–18.
Code Week Hungary – Kódolj a jövődre!
Az EU tagállamokban harmadik alkalommal rendezték meg
az európai kódolási hetet, amely színes programokkal várt mindenkit.
Európa-szerte több millióan vettek részt azokon a rendezvényeken, melyeken
minél többen ismerkedhettek meg a programozással.
(Mi is csatlakoztunk. A sajátunk: Programozzunk
játékosan! - 2015. október 13–15. 8 órán, 2 szakköri foglalkozáson ismerkedtünk
és gyakoroltunk különböző alkalmazásokkal. – Ezeket használtuk: LightBot, Code,
Pencil Code, Scratch, ill. egy kicsi rajzolós feladattal – QuiverVision – AR techn.
Résztvevők az 5. osztályosok, szakkörösök és az 1. b-sek, összesen 108 fő.)
Kezdjük a programozást olyan alkalmazásokkal,
amelyeken keresztül megértjük és gyakorlatot szerezhetünk abban, hogy a program
lépésekből épül fel! Vezéreljünk LightBotot! Erre sok jó helyet találunk az
interneten. Van keresőben használható és mobil eszközre applikációként
letölthető, könnyebb és olyan, ami tanárként is kihívás, és van, amelyiknél
magad hozhatsz létre pályákat.
Kezdő
lépésekhez a linkek (tavalyihoz hasonlóan, de vannak változások):
A
code.org gyűjtőoldalon több olyan feladatot találunk, amelyek játékosan vezetnek
be a programozásba. A tartalmak elérhetők magyar nyelven. Vannak itt feladatot
kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
„Hozzatok
létre vizuális alkotásokat, alkossatok dallamot, meséljetek történeteket! Vagy
találjatok ki egy programot, ami meg fogja változtatni a világot! Merjetek
nagyot álmodni, és programozzatok!” Ez az üzenete a Pencil Code gyűjtőoldalnak
(ami nagyon jó, de sajnos nem magyar). Itt igazán kreatív feladatok közül
választhatsz:
Alkothattok
játékvilágot a Koduban és a Scratch Jr. alkalmazással, a profibbak pedig a
Scratch vagy a Snap szoftverekkel dolgozhatnak:
- Kodu
- Scratch Jr.
- Scratch (online is programozható)
- Snap
A Processing
már egy következő lépcsőfok a szöveg-alapú programozáshoz:
Lehet
fejleszteni mobil applikációt, készíteni játékot, videót, hasznos alkalmazást.
Ez a két megoldás erre kiváló (okostelefonra, tabletre):
A
következő oldalakon már a hagyományos programozásos nyelveket lehet kipróbálni.
(Követhetitek a Code Monster utasításait, játszhattok a CodeCombat fantáziavilágában
vagy követhetitek a Touch Developer utasításait egy izgalmas játékfejlesztésben):
Többi fotó itt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése